AUTOR: Eilif Svensson, Kristian Amundsen Østby
LICZBA GRACZY: 1-8
CZAS ROZGRYWKI: 20 minut
WIEK: 8+
BGG: klik
INSTRUKCJA: klik
Weź ołówek w dłoń i zaplanuj wycieczkę po malowniczych Wyspach Tukana. Wytycz ścieżki biegnące w ich głąb i odkryj piękno tego zapomnianego archipelagu… a nuż spotkasz na swej drodze relikty starożytnej cywilizacji lub… potwora morskiego!
Wyspy Tukana to gra-wykreślanka, w której wcielasz się w Odkrywcę eksplorującego dwie tropikalne wysepki: Isla Petit i Isla Grande. W trakcie wyprawy tworzysz na swojej mapie sieć szlaków przecinających te niezbadane dotąd ziemie. Dzięki zmiennemu oznaczeniu wiosek od samego początku wyspy poszczególnych graczy różnią się od siebie. Co turę odsłaniane są dwie karty, które wskazują, między jakimi sąsiadującymi rodzajami terenów należy narysować ścieżkę. Z biegiem czasu pojedyncze drogi utworzą sieć szlaków łączących ze sobą obrzeżne wioski z położonymi w różnych zakątkach wyspy reliktami. Przy planowaniu tras musisz wziąć pod uwagę zróżnicowanie kart terenów oraz zmienną punktację za każdą skomunikowaną parę wiosek i rodzaj odwiedzanej atrakcji. Dodatkowo ścigasz się z innymi graczami o realizowanie kart celów. Tytuł najlepszego Odkrywcy trafi do gracza, który w trakcie dwóch lub trzech rund (w zależności od wybranej mapy) zdobędzie najwięcej punktów.
ZAWARTOŚĆ:
1 bloczek z Arkuszami Map (100 dwustronnych kartek)
13 Kart Wiosek
27 Kart Terenów
15 Kart Premii (10 Niebieskich i 5 Czerwonych)
8 ołówków
1 instrukcja
Rozmiar kart: 57x89mm (łącznie 55 kart; karty w koszulkach mieszczą się w pudełku)
MATERIAŁY VIDEO | RECENZJE PISANE |
Planszowe Newsy (prezentacja i wrażenia) | Planszówki we dwoje |
Granie w chmurach (fragment rozgrywki, wrażenia) | Games Fanatic |
Stowarzyszenie Kości (zasady, rozgrywka) | Ge3k Events |
Geek Factor (zasady, recenzja) | Planszeo |
Gralutka (zasady, rozgrywka) | Dama Gier |
Gryffinka (rozgrywka, recenzja) | Popbookownik |
GameTroll (skrót zasad) | |
NBGames |
You must be logged in to post a comment.